Akhirnya aku kahwin




Di hari perkahwinan

30 november 2014

Sambung entry haritu. Pagi tu aku bangun awal giler. Haha. Awal xawal mane la pukul 6 lebih jugak. 
Bangun sembahyang lepas tu ngadap tudung. Pilih tudung yang mane nak pakai. Haha. 
Mase tu xmandi lagik sebab nk settlekan ape patot dulu sblm mandi. Kang xpasal kena mandi lagik. 
Malas malas............ ok, pagi tu baru la aku sibuk-sibuk tacap meja makan beradap. 
Lepas tu settelkan photobooth dgn sepupu dan angah. Siap-siap semua tu baru la nak sarapan.
 Mase tu xde selera sgt. Bukan pasal berdebar tapi pasal aku letih. Haha. Pukul 9 lebih aku mandi.. 
siap-siap mandi andam dah datang. Terus pakai baju nikah. Lepas tu tadah muke utk diconteng.
 Siap-siap mekap baru la berdebar. Ceh, peluh-peluh bagai. Adoii.
 Janji dgn tok imam pukul 11, pukul 10.45 aku gerak. Mak abah angah adik naik satu keta dgn nadia dan suami, aku naik keta bobo. Masuk je masjid dah nampak kereta belah laki. 
Ramai oii ramai. Slow-slow turun keta jalan kaki masuk masjid. 
Firstime selepas 4 tahun dulu aku pakai kasut tumit tinggi oi. Bayangkan lah nak cover tu mcm mane.
 Sabar jelahaii. Ok, masuk masjid xdebar lagi.
 Duduk duduk relax-relax dulu. Bila tok imam dah start baru rase. 

Akhirnya... sekali lafaz.



Tengah ready nak dinikahkan :)
bace yang jgn xbace :P

batal air sembahyang
mase ni elok lagi crown aku duduk diam, lepas salam suami aku jadi buruk . :(
tengok... baik punye crown die jatuh. Andam lupe letak pin kot 

Makan beradap
eh eh, sehati sejiwa la konon :P

nanti aku update pasal majlis bertandang pulak. Nanti..




Buat suami tercinta,

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ • 

Ya Allah…
Jika suamiku ini adalah pilihan-Mu di 'Arsy.
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus hidup bersamanya.

Jika suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku di titian-Mu.
Karuniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya.

Jika suamiku ini adalah bidadara untukku di Jannah-Mu.
Kau kurniakanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya. 

Jika suamiku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia-Mu.
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya.

Jika suamiku ini jodoh yang telah Engkau Rahmati.
Berikanlah selalu padaku dan suamiku kedamaian dan ketentraman hati atas Nur dan cahaya-Mu;

Tetapi ya Allah…
Jika suamiku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang.
Tunjukkanlah padaku jalan yang terbaik untuk kuarungi dengan segala kehendak-Mu.

Jika suamiku tergoda dengan keindahan dunia-Mu.
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya.

Jika suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikannya.
Karuniakanlah kepadaku kekuatan-Mu untuk memperbaiki keadaanya.

Jika suamiku mencintai kesesatan.
Tuntunlah aku untuk menarik dirinya keluar dari keterlenaan.

Ya Allah...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati.
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dikasihi.
Aku hanya ingin menjadi isteri yang patuh dan taat.
Aku hanya ingin menjadi isteri yang sholehah.
Isteri yang sentiasa dihati suami dan anak-anakku.

Ya Allah...
Jadikanlah rumah kami surga bagi kami.

Amin Ya Rabbal 'Alamin.

Label: , , , ,



0 143 komen





◄ Older posts
Newer posts ►
Luahan Dari Hati;




Izzazi Syahnaz Nazri
Pahang
everything about me is true !
TAKEN by AF
13 January

msn spaces widget

...more?

Wishlist

Study
Engaged
Married
Work