Untuk kekasih Sejati ku


Bismillahirahmanirahim
Aku mempersembahkan untuk kekasih sejatiku
Kekasihku, aku mohon terimalah ini
Dengarkanlah suara hati aku t'dalam yg aku luahkan

Duhai kekasih sejati aku t'cinta
wahai kekasih sejati aku t'kasih
Tuhan semesta alam.. pemilik jiwa raga aku
Yg m'genggam hati ini Allah S.W.T

Ya Allah.. Aku ungkapkan atas apa yg aku rasakan kepada-Mu
Ya Allah.. Sungguh ku bersyukur menjadi hamba-Mu,
M'jadi Islam dan memiliki tauladan
Seorang kekasih-Mu yg mulia Nabi Muhammad S.A.W
Sungguh aku b'syukur memiliki Al-Quran
Cahaya-Mu, kalimat-Mu yg sangat menenangkan aku
M'hiburkan di saat gundah aku
Dan m'jadi penuntun aku sehingga hari sulit aku kelak
Hari dimana catatan hidup aku di dunia akan dibuka dan di p'hitungkan.
Ya Allah.. Entah apa jadinya diri aku ini jika
Aku bukan seorang Islam dan tidak mengenal Islam
Ya Allah.. Entah apa jadinya diri aku ini tanpa
Adanya belas kasih dan maghfirah-Mu
Sungguh merugikan..

Ya Allah.. yg Maha Mengerti
Sungguh aku b'syukur diri aku t'lahir Islam
Dan berkat kasih-Mu hingga saat ini nama-Mu pun
Masih selalu t'ukir dihati aku dan
Aku b'harap akan selamanya hingga tidak ada nafsu

Tapi Ya Allah.. sungguh aku pun sering m'pertanyakan
Diri ini, hati, jiwa, dan raga ini,
"apakah memang dirimu sudah benar-benar Islam?
Apakah benar Allah selalu dihatimu?
Apakah benar Allah adalah kekasih sejatimu?
Apakah kau jujur dan tulus mengatakan kau mencintai-NYA? "

Kemudian sering t'lintas p'tanyaan yg sungguh m'buat hatiku t'sayat-sayat.
" Apa buktinya bahawa kau sungguh seorang Islam
Apa buktinya kau adalah hamba y sungguh m'cintai-NYA
Dan apakah Allah menerima cintamu dan m'redhai sebagai kekasih-NYA? "

Ya Allah.. sungguh aku takut,aku malu
Nyatakan diri aku memang lebih sering m'khinati-Mu
Diri aku terlalu sering lupa akan adanya Engkau di hidup aku
Terlalu sering berubah lagi m'jadi lalai
Setelah b'tekad akan b'sungguh-sungguh m'jadi lebih baik
Dalam melakukan segala hal yg Engkau cinta
Dan tidak melakukan yg Kau benci.

Ya Allah.. Aku sungguh lalai m'jaga-Mu
Mungkin kerana lemah aku.
Ya Allah.. Aku sering m'kambingkan hitamkan syaitan
Padahal memang semua kerana kelemahan aku.
Ya Allah.. Sungguh kini aku menyadari nya
Aku mungkin belum pantas m'akui cinta kepada-Mu
Tanpa ada p'buktian yg nyata.

Duhai kekasihku, aku sering dengan firman-Mu dlm sebuah hadis,
Rasullulah b'sabda :
" Allah b'firman, aku heran denganmu wahai anak Adam,
aku yg telah m'ciptakanmu tapi Engkau m'yembah selain Aku.
Aku yg m'berimu rezeki tapi Engkau b'syukur kepada selain Aku.
Aku p'lihatkan rasa cinta Aku kepadamu dengan m'beri nikmat
--padahal Aku tidak memerlukan pertolongan kamu--
 tapi engkau p'lihatkan rasa bencimu kepada Aku dgn m'lakukan maksiat,
padahal engkau memerlukan pertolongan .
Kebaikan Aku sentiasa turun kepadamu
tapi keburukanmu sentiasa Aku naik kepadaku "

Ya Allah.. Sungguh sedih hati ini mengetahui curahan hati-Mu t'sebut.
M'buat air mata aku mulai menari-nari di pipi
dan s'pantas kilat hati pun terasa basah kerana isak tangis aku.
Ya Allah.. Aku takut akan pedih siksa-Mu
Ya Allah.. Aku mohon ampunilah aku
Wahai cinta sejati aku, kekasih hati aku,
harapan aku terimalah taubat dari aku..
astaghfirullah'al adzim

Banyak p'dosa, t'masuk diri aku
Ketika diingatkan agar b'henti dari maksiatnya
Serta merta m'jawab bahawa Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang
Padahal, selain memiliki sifat t'sebut,
Engkau juga sifat Maha Keras azab-Nya
Ya Allah.. Sungguh sangat takut diri ini
Saat firman-Mu yg t'tulis dlm QS. Al Maidah  : 98 m'ingati aku

Ya Allah.. Ya Rahman..
Izinkanlah aku perbaiki semua
Sebelum waktu aku b'jumpa dgn Mu tiba

Duhai kekasih sejati aku
Sungguh betapa aku malu atas semua yg Engkau berikan
Padahal diri aku t'lalu sering m'buat-Mu kecewa
Entah mungkin kerana aku t'lena,
Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
Ya Allah.. Betapa tidak ada apa-apanya aku dihadapan-Mu
Ya Allah.. Hanya Engkaulah cinta sejati aku, takkan ada lagi selain-Mu

Ya Allah.. Ya Rahim..
Pemilik cinta dari segala cinta
Aku b'sandar kini, m'cintai manusia
Boleh m'nimbulkan kekecewaan teramat dalam
M'cintai manusia khususnya lawan jenis
Di luar ikatan suci adalah sebuah kesia-siaan
Kini, lebih baik mereka m'benci aku drpd
Aku Engkau m'benci aku kerana hati aku t'noda dan cinta untuk-Mu
Secara tidak sedar sudah aku khianati
Kini aku sedar. m'cintai-Mu memang tidak pernah ada kekecewaan
Kerana aku yakin Engkau selalu m'balas cinta hamba-Mu

Ya Allah.. Meski tidak pantas
Tapi aku ingin selalu berusaha m'cintai-Mu setulusnya
Sebenar-benarnya aku cinta
Aku ingin m'dekati-Mu selamanya,
Hinaan apapun dari aku
Aku b'harap utk b'temu dgn-Mu

Ya Allah.. meski dosa aku t'lalu banyak
namun aku tidak akan lelah memohon keampunan-Mu.
Kerana Engkau selalu memotivasi aku dlm firman-Mu
" wahai anak Adam selama engkau b'dosa dan b'harap kepada-Ku,
Niscaya Aku ampuni segala dosamu yg telah lalu dan Aku tidak pedulikan lagi.
Wahai anak Adam jikalau dosamu m'bumbung setinggi langit
Lalu engkau meminta keampuanan-Ku,
Pasti engkau Ku ampuni. Wahai anak Adam,
Andai engkau datang kepada-Ku dgn kesalahan sepenuh bumi,
Kemudian engkau b'temu-Ku dlm keadaan tidak m'yekutukan-Ku sedikit pun,
Pasti Aku m'datangimu dgn keampunan sepenuh bumi pula "

Ya Allah.. Kekasih sejati aku
Dalam sujud panjang aku di hening malam-Mu
Aku memohon keampunan-Mu,
Terimalah cinta aku Ya Allah
Jangan biarkan aku b'paling lagi dari-Mu
Dan janganlah Engkau palingkan wajah-Mu dari aku
kerana tidak daya dan upaya tanpa kasih sayang-Mu di hidup aku
tidak ada ertinya hidup aku jika taubat tidak m'dapat rehda dari-Mu
DUHAI KEKASIH SEJATIKU..
Lots of Love.
Izzazi Syahnaz Nazri
2012


0 143 komen





◄ Older posts
Newer posts ►
Luahan Dari Hati;




Izzazi Syahnaz Nazri
Pahang
everything about me is true !
TAKEN by AF
13 January

msn spaces widget

...more?

Wishlist

Study
Engaged
Married
Work